16 Mart 2012 Cuma

Neden Yaşam Koçu olmayı istedim?


Neden Yaşam Koçu olmayı istedim?

Hayatımız boyunca zaman zaman hedeflerimizi ya isteyerek gözden geçirir ya da önümüze çıkan virajlarla değiştirmek zorunda kalırız. İşte Koç olmayı istemem ne şanstır ki benim hedeflerimi gözden geçirdiğim bir zamana denk geldi. Teknik olarak yirmi küsür yıl profesyonel çalışmış biri olarak teknik kalmanın ilerleyen yıllarda zorlayacağını hissedince daha uzun yıllar mesela seksen yaşına kadar yapabileceğim ne olabilir diye düşünmeye başladım. Profesyonel çalışmamın özellikle son beş yılında yeni mezun olup gelen gençlerimizin tam da ne yapmak istediklerini bilmediklerini ve de bunun sonucunda da mutlu olmadıklarını gözlemledim. Bu konuda yapabileceklerimi araştırınca KOÇLUK karşıma çıktı. Evet aradığım insana dokunacak ve gençlere yardımcı olacak bir yol bulmuştum. Koçluk yapmak serbest çalışma imkanı verdiği için teknik olan işime de serbest olarak devam etme imkanı verecekti. Bu kararı vermekle beraber ve emeklilik zamanım gelmesine rağmen tam da emekli olmaya hazır değildim. İşte bu sırada önüme bir viraj çıktı ve de hayat yolculuğuma düşündüğüm ama cesaret edemediğim bu planla devam etmek zorunda kaldım. Emekli olunca hemen Koçluk eğitimi aldım. Artık her iki işimi de serbestçe ve kendi zamanımı yöneterek yapabiliyordum. Koçluk, benim Yogesh Sharda nın bir seminerde söylediği sözde vurguladığı gibi ruhumu besliyor. Eğer ruhumuzu iyi beslerseniz ne kadar çok iş yaptığınızın önemi yoktur.
“At arabasına çok iş yükleyebilmek için atı da beslemek gerekir. “

                                                                                         Yogesh Sharda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder